søndag den 6. april 2014

babykort

En af mine kollegaer har bestilt et kort til en barnedåb og i aftes fik jeg så lavet det.

Jeg valgte at lave et trifold card og her kommer "opskriften" godt nok med ganske ubehjælpelige streger, men det giver nok mening alligevel ;o)

Du skal bruge et stykke base-kort, til det tager du et A4 og skærer det af så det er 14 cm bred og lige så lang som det nu er.

 
Så scorer du ved 5 cm, 10 cm, 20 cm og 25 cm (de sorte streger)

Derefter skærer du 3,5 cm fra de kanten mellem de to yderste scorstreger (de røde streger)

Nu kommer al det sjove med at få karton på :o) Jeg skærer mine stykker ud, så de er 5 mm mindre end de stykker de skal limes på. Eks det første stykke måler 5 cm x 14, så jeg skærer ud til 4,5 cm x 13,5 cm.











Jeg har købt mig en Staedtler linial der kun er 15 cm lang og som har øh gummi på bagsiden, så den ikke flytter sig. Den er jeg utrolig glad for, da den er nemmere at have med at gøre, når den ikke er så lang, når man skal måle disse små mål, som det ender med, når man laver kort.

God fornøjelse hvis du vil prøve at lave sådan et kort :o) Hvis det driller og jeg kan hjælpe, så skriv endelig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar